YS Ung konferansen - Et arbeidsliv i endring

Publisert tirsdag 07. november 2017 - Bjørn Othamar

YS Ung konferansen - Et arbeidsliv i endring
Bjørn Othamar, HTV Sjøforsvaret, er vår representant i YS Ung nettverket og deltok på YS Ung konferansen torsdag og fredag forrige uke. Hovedtemaet på konferansen var «Et arbeidsliv i endring».

De fikk besøk av YS leder Jorunn Berland, leder av Finansforbundet Pål Adrian Hellman, spesialrådgiver i Helse- og Omsorgsdepartementet Joakim Lystad og direktør for digital utvikling i Gjensidige Hans G. Hanevold. Disse holdt veldig spennende og relevante foredrag om muligheter og utfordringer i offentlige og private omstillinger, digitalisering innen bank og forsikring og YS sin politiske påvirkning.To elever som YS sendte til Genève skolen var også på konferansen. De delte sine erfaringer fra sin tur til den internasjonale samlingen av representanter fra arbeidsgivere, stater og fagforeninger FN organiserer i Genève.

Bjørn mener at han har fått stort utbytte av konferansen, og oppfordrer alle medlemmer og tillitsvalgte under 35 år til å melde seg på neste års konferanse. Invitasjon vil bli sendt til foreningene i YS høsten 2018. Ha du spørsmål om YS Ung nettverket eller konferansen, kontakt Bjørn ved å sende han en e-post på

ill4

ill2ill3